مسجدهاي آخر زمان و اهل آن











مسجدهاي آخر زمان و اهل آن



بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

در صورتي که قرآن کريم از جور و ستم به هيچ نحو نگذرد گمراهاني هستند سرگردان که به غير دين خداي عزوجل دينداري کنند، و براي غير خدا سر تعظيم فرود آورند.

مساجد ايشان در آن زمان از گمراهي آباد و از هدايت ويران است (در آنها به جاي تعاليم عاليه قرآن به سخنان يهود و نصاري مي پردازند و مردم را مشتاق آنها مي کنند و يا آنکه جماعت ملعونه و مبغوضه صوفيه در آنجا ترويج مي کنند يا بدعت گذاران).

قاريان قرآن و آباد کنندگان مساجد در آن زمان نااميدترين خلق خدايند (نه دين دارند و نه دنيا زيرا امر آنان بر ريا است) گمراهي از آنان سرچشمه مي گيرد و به آنها باز مي گردد (زيرا در تعاليم قرآن دست برده مردم را گمراه مي کنند و سازندگان مسجد نيز آن را براي بدعت گذاران آماده مي سازند) و از اين رو حضور در مساجد ايشان و رفتن به سوي آنها کفر به خداي بزرگ است مگر آن کس که به مساجد آنها برود و گمراهي آنان را بداند (يقين کند که گمراه نمي شود و مي تواند دست عده اي را بگيرد و نجات دهد).

و در نتيجه کرداري که به آن روش دارند مساجد آنها از هدايت ويران و از گمراهي آباد است. سنت خدا دگرگون شده و حدود مقرراتش مورد تجاوز قرار گرفته، و به هدايت دعوت نکنند، و غنائم را به اهلش تقسيم نکنند و به عهد و پيمان وفادار نيستند.

کشته هاي خود را که به اين طريق (ضلالت) در جنگها کشته شوند (نابجا) شهيد خوانند و با افترا و انکار به نزد خداوند روند (کافر هستند).

به وسيله جهل و ناداني از علم بي نيازي جويند، و اينها پيش از اين مردان نيک و شايسته را به انواع شکنجه ها زجر دادند و سخن راست آنها را افتراء بر خدا ناميدند، و کار نيک آنها را به بدي پاداش دادند.

سپس حضرت پس از آنکه دوباره از حضرت رسول تمجيد فرموده و درباره مرگ و توبه بياناتي فرمود به اينجا رسيد که فرمود: و بدانيد که شما رشد (يعني راه درست و حق) را نمي شناسيد مگر پس از آنکه تارک و رها کننده آن را بشناسيد (چنانچه در مثل است که گويند ادب را از بي ادبان آموختم يا تعرف الاشياء با ضدادها) و نتوانيد به عهد و پيمان کتاب چنگ زنيد جز آنکه پيمان شکن قرآن را بشناسيد، و نتوانيد به آن تمسک جوئيد مگر آنکه پشت کننده به قرآن را بشناسيد، و نتوانيد قرآن را آن طور که بايد بخوانيد مگر آنکه تحريف کننده آن را بشناسيد و گمراهي را نشناسيد تا وقتي که هدايت را بشناسيد، و تقوي و پرهيزکاري را نشناسيد تا وقتي که متجاوز را بشناسيد.