احکام بازدارنده اسلام
گرچه با ابزارهاي علمي نتوانند اسرار آن را کشف کنند. پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم و اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: هرگاه زنا و روابط نامشروع در مردم رواج گيرد، به بيماري هاي جديد و ناشناخته مبتلا گشته و عُمرشان کوتاه مي شود. و زنِ شوهردار را اگر آلوده شود، بايد رَجم کرد، و مردِ زن دار را اگر آلوده شود، بايد رَجم کرد، و دو پسر اگر آلوده شوند، در هم جنس بازي، بايد آن دو را يا در آتش سوزاند و يا از بالاي بلندي پرتاب کرد و يا گردنشان را زد. اروپائي ها و غربي ها که در آزادي هاي مرز ناشناس قرار داشتند، و هرگونه فحشا و فساد را قانوني جلوه دادند، و گفتند: از نظر دموکراسي و اومانيسم، و اصالت انتخاب، اشکالي ندارد. و به احکام بازدارنده اسلام اعتراض مي کردند، در صورتي که احکام و حدود قصاصِ اسلام، احکام بازدارنده است که، جامعه دچار روابط نامشروع نشود، و غرائز در مرز حلال و ازدواج و ازدواج هاي مکرّر يا عقد موقّت (مُتعه) تعديل شود، تا ريشه فساد و فحشا خشکانده شود. هم اکنون شاهديم که پاکترين خون و سالم ترين خون، خونِ يک انسانِ مسلمانِ شيعه علي عليه السلام است. امّا در کشورهاي غربي و شرقي که به هرگونه فحشا و فساد دامن زدند، بيماري خطرناکِ«ايدز» رواج يافته است که ميليون ها انسان را دارد از پاي دَر مي آورد و از هستي ساقط مي کند، که به تدريج ضعيف و ناتوان شده و بدنشان مقاومت را از دست داده و به مرگ تدريجي گرفتار آمدند، و متفکّران آنان در کنگره هاي بين المللي اعلام داشتند که: بيماري«ايدز» از بمب أتمي براي انسان خطرناک تر است. يا توجّه به اينکه دو عدد بمب أتمي پيشرفته، مي تواند حيات را در سراسر زمين تا عُمق 20 متري نابود کند، و خودشان بارها اعلام کردند که: راه هاي رواج اين بيماريِ خطرناک تر از بمب أتم، زنا و روابط نامشروع و هم جنس بازي و ديگر جوانب فساد جنسي است. امّا ديگر کاري از آنها ساخته نيست، نه آزمايش هاي مکرّر و نه داروهاي گوناگون، و نه همايش هاي بين المللي مي تواند اين بيماري را ريشه کن سازد که از اين جهنّم خود ساخته، رهايي ندارند. هم اکنون جوان آمريکايي 90 % و انگليسي 84 % و فرانسوي 75 % آلوده به انواع بيماري هاي مقاربتي و اگزماي پوستي هستند، در صورتي که جوانان شيعه اميرالمؤمنين عليه السلام که با تعهّد و تعبّد به دستورات آن حضرت عمل مي کنند در کمال سلامت به سَر مي برند. اين دسته از مباحث بازدارنده،«فراسوي طبّ» است. اينکه فرمودند: فرزند نامشروع از نظر روح و روان مضطرب است و همواره در پرتگاه سقوط قرار دارد و از نظر مباحث اجتماعي اسلام، نمي تواند رهبر جامعه باشد، نمي تواند نماز جماعت بخواند، و نمي تواند پُست هاي کليدي را اشغال کند. اسرار و حکمت هايي دارد که فراسوي طبّ است، و دانشمندان علوم نمي توانند آن را با ابزار علمي بفهمند، که با نام آزادي، انواع روابط نامشروع را مجاز دانستند و بين فرزندان حلال و نامشروع تفاوتي قائل نشدند، امّا در رفتار شناسي و ارزيابي بزهکاري نسل جوان، اين حقيقت را تا حدودي دريافتند که: فرزند نامشروع از نظر روح و روان با ديگر فرزندان حلال زاده متفاوت است. گرچه لنين در سه خطابه خود اعلام کرد که: کمونيست ها از اين پس فرقي بين فرزندان مشروع و نامشروع قائل نيستند، و نبايد تفاوتي وجود داشته باشد. و ديگر سياستمدار غربي و اروپائي براي گرم نگه داشتن مجالس شهوت راني خود همان حرفِ لنين را تکرار کردند، امّا در تداوم زندگي، و برخورد با انواع جنايات و بزهکاري، آنگاه که به بُن بست رسيدند، دانستند که تفاوت هاي فراواني وجود دارد، و فرزندان نامشروع داراي روحيّاتي مضطرب و سَرخورده مي باشند، و به راحتي انواع جنايات را انجام مي دهند. اينجاست که فرمودند: محبّت امام علي عليه السلام را فرزند حلال زاده مي پذيرد، حلال زاده دست به هرگونه قتل و خيانتي نمي زند. زيرا امام صادق عليه السلام فرمود: وَلَدُ الزِّنَا يَهِنُّ اِلَي الْحَرَامِ «فرزندِ نامشروع در معرضِ حرام است.» امامان معصومِ ما عليهم السلام به اين حقيقت نيز اشاره کردند که: فرزند نامشروع را مي شود تربيت کرد، و عامل تربيت، آنها را اصلاح خواهد کرد، و چونان ديگر افراد جامعه بايد به خودسازي و آموزش و کار و توليد روي بياورند و در قيامت هم چونان ديگر انسان ها، در برابر اعمال زشت و خوبِ خود محاکمه خواهند شد. امّا خطر ريشه کن نمي شود، گرايش روحي و رواني هم چنان در فرزند نامشروع، در ناخودآگاه جانِ او باقي است، و هر لحظه امکان دارد بر او غلبه کرده، دست به خيانت بيالايد. از اين رو نبايد کارهاي کليدي کشور اسلامي را در دست گيرد. اين دسته از مباحث عميق و دقيق«فراسوي طبّ» است که نبايد با ابزار علمي و يا کشفيّات علمي به آن نگريست. گرچه کشفيّات علمي نيز ما را کمک خواهند کرد، که با روش هاي تجربي و آزمايش هاي مکرّر در خون فرزندان حلال زاده و نامشروع به سَر نَخ هايي دست يافتند که اعلام کردند: اين دو فرزند حتّي از نظر خوني هم با يکديگر متفاوتند.
يکي ديگر از مباحث ارزشمند اسلام نسبت به سلامت فرد و جامعه،«احکام بازدارنده اسلام» است که اگر جوامع انساني آن را رعايت کنند، از هرگونه بيماري و آفت در أمانند.